6 דברים שלמדנו על עבודה מרחוק

remote work

 

 

6 דברים שלמדנו על ניהול צוות מרחוק בתקופת הקורונה

 

אחד המעברים הקשים ביותר שנוצרו בתקופת הקורונה היה המעבר מעבודה במשרד לעבודה מהבית.

וגם אלו שמתאפשר להם לעבוד מהמשרד עושים זאת בתנאים חדשים וניצבים בפני אתגרים לוגיסטיים מגוונים.

סטנדאפ יומי בוידאו, הסתמכות על כלי צ׳אט יעילים, גמישות בשעות העבודה ובמיקום העובדים, תקצוב ציוד לעבודה מהבית ועוד.

בעוד שחברות רבות הצליחו לעבור בצורה חלקה לעבודה מהבית, תרבות העבודה השתנתה מהותית ונוצר צורך תפעולי חיוני עבור חברות מכל הגדלים לשלוף ארנבים של יצירתיות מכובע הקסמים, ולהגדיר את תרבות העבודה החדשה.

לאחר חודשים ממושכים של עבודה מהבית ומאתרי הלקוחות שלנו, ליקטנו שישה דגשים חשובים לסייע לך ולעסק שלך במעבר המתאגר לעבודה מהבית.

 

1. עמדות עבודה מסודרות

רוב הסיכויים שלעובדים שלך יש בבית כבר עמדות עבודה מסודרות, אבל גם אם כן, כדאי לבדוק מדי פעם האם נוח להם, והאם הם צריכים סיוע נוסף, לעיתים כיסא טוב או מעמד למחשב העבודה עשויים לעשות את ההבדל בין עובד ממורמר ומתקשה לעובד מרוצה, שמרגיש מוערך, ועובד ביעילות ונוחות.

 

2. דגש על תקשורת פנימית חזקה

החברות שמצליחות לעבוד מהבית ביעילות הן אלו ששמות דגש על כלי תקשורת פנימיים כמו TEAMS של מייקרוסופט או פתרון קוד פתוח באירוח אוקטופוס – Mattermost, אשר מאפשרים לעובדים שלהם להיות בתקשורת רציפה זה עם זה, מכל מקום. אנו ממליצים לבחון את הפתרון הקיים אצלך ולוודא כי הוא יעיל באותה מידה לעבודה מהבית כשם שהיה יעיל במשרד. לעיתים החלפה של כלי אחד באחר, או הטמעה של אחד חדש – ישפרו פלאים את התקשורת, ואת הניצול היעיל של זמן העבודה.

שיחות בשעות קבועות, שמירת חדר זום צוותי פתוח במהלך שעות העבודה, קנייה של אוזניות ומיקרופון נוחים ומקצועיים לאנשי הצוות, אלו רק חלק מהפתרונות הקטנים שיש להם השפעה עצומה על יעילות העבודה מהבית.

 

3. תשתית ענן חזקה = פעילות חזקה

אחת הבעיות הגדולות ביותר במעבר לעבודה מהבית היא גמישות תשתית העבודה של העסק. גישה מאובטחת לעמדות עבודה, היכולת לעבוד ממיקומים שונים עם מערכות שונות של העסק והיכולת להתחבר לשרתים ומידע ארגוני רגיש אינה מגיעה בקלות.

ניתן היה לראות בבירור כי עסקים שעבדו ופעלו בענן עם נהלי גישה מסודרים לכל יוזר, עברו בקלות לעבודה מרוחקת, בעוד עסקים וארגונים אחרים נותרו במרדף אחר יצירת תשתית ענן ראויה לעבודה מרחוק.

עבודה בענן הפכה בין לילה לצורך חיוני והאתגר לפתור זאת הציב מספר עסקים רב תחת מעמסה של הוצאות במציאות משתנה.

באוקטופוס אנחנו מייעצים ללקוחות שלנו כיצד לעבור לעבודה מהבית באופן מסודר ותוך צמצום ההוצאות ככל האפשר. למעשה, כאשר עושים זאת נכון, במקרים רבים ניתן לחסוך בעלויות מגוונות.

פנו עוד היום לשירות הלקוחות שלנו לשיחת ייעוץ חינם בנושא!

 

4. פגישות קפה וירטואליות

אנו ממליצים לחפש ולהטמיע פגישות קפה וירטואליות, אחד על אחד, בין העובדים ובין עמיתים לעבודה מחברות אחרות, פעם בשבוע, שיכירו זה את זה יותר טוב וישמרו על קשר אנושי חזק.

 

5. נפש בריאה בגוף בריא

המעבר לעבודה מהבית מאתגר במיוחד בהתחשב בכך שרובנו זזים הרבה פחות, גם אלו מאיתנו שלא עוסקים בספורט באורח קבוע, היו הולכים ונעים במהלך היום ומזיזים את הגוף.

החשיבות של ספורט ופעילות גופנית לבריאות הנפשית והחוסן הפסיכולוגי של בני האדם כבר ידועה לכל.

לכן אנו ממליצים ליישם תכנית תנועה ספורטיבית כלשהי כמו יוגה או כושר מהבית עבור העובדים, צ׳ופר שישפר את מצב הרוח שלהם ויסייע להם להתגבש כצוות הדבר יחבר בין העובדים.

העובדים יעריכו זאת מאוד, והשקט הנפשי שזה מייצר להם יחזור לך בתפוקה נהדרת שלהם בזמן העבודה.

 

6. מסגרת עם גמישות

בהמשך ישיר לטיפ הקודם, עבודה מהבית היא מאתגרת בהרבה מובנים. הישיבה לבד אל מול מסך מחשב או שניים במשך שעות רבות עשויה להיות מייאשת והמעבר מסביבת עבודה עם חברים וקולגות לסביבה יותר ״בודדה״ עשויה להיות מאתגרת נפשית ופסיכולוגית.

אחת הדרכים הטובות להתמודד עם כך היא לספק לעובדים גמישות בשעות העבודה, לאפשר להם לקחת יותר הפסקות, ולפי בחירתם האישית במהלך שעות העבודה.

לצד הציפייה כי הם יעבדו בשגרה המתאימה לעסק שלך וישלימו כל משימותיהם, גמישות גבוהה והתחשבות בצרכיהם תדאג לשמור על מצב הרוח והמוטיבציה שלהם גבוהים. בנוסף, חברות החלו לאחרונה להציע לעובדים שלהן ימי חופש מיוחדים עבור ״שקט נפשי״, על מנת שיוכלו להתאוורר מהאתגרים של עבודה ממושכת מהבית אשר יש בו מחסור בחברותה ובחיי תרבות.

לסיכום, יישום והטמעה של הטיפים הללו ייקחו את הארגון שלך עוד צעד קדימה בהתמודדות עם זמנים מאתגרים אלו.

נשמח לעמוד לשירותך לייעוץ בנושא עבודה מהבית והקמת עמדות עבודה ותשתית ענן ראויה לעסק שלך

אוקטופוס פתרונות מחשוב – המומחים שלך לענן