בניית אתרים – השלבים שכולם צריכים לדעת

תוכן

השלב הראשון בבניית אתר הוא איסוף כל החומרים (תמונות, טקסטים, מאמרים וכל העולה על הדעת) שרוצים לשים באתר. 
איסוף זה חשוב לקביעת מהות האתר, סוג האתר וכן מספר העמודים שצריך באתר.
פירוט על סוגי האתרים השונים ישנו בסוף המצגת.

רעיון

לפני שבונים אתר, צריך שני דברים, קודם כל צריך רעיון, ויותר מרעיון, צריך לחשוב מה רוצים לראות באתר אם רוצים אתר קטן עם קצת טקסט שמיועד למעט גולשים או אם רוצים אתר עם הרבה עמודים ועיצוב יוקרתי שימשוך הרבה גולשים.
צריך לחשוב איך רוצים לבנות את האתר, מבחינת קוד, איך רוצים שהאתר יתפקד והקבצים ייבנו, לדוגמה באיזו שפת\שפות תכנות.

עיצוב

לאתר צריך עיצוב, אם אין עיצוב יהיה רק טקסט פשוט, שחור על לבן, שלא מושך את העין, עיצוב האתר נעשה על ידי גרפיקאים מקצועיים.
ישנה אפשרות להלבשת עיצוב מתבנית אך היא אינה נותנת אתר ייחודי בעיצובו ללקוח שכן עוד הרבה אנשים משתמשים באותה תבנית.

תכנות

תכנות – אתר כותבים בצורת קוד, טקסט בשפת תכנות כלשהי, כדוגמת PHP או ASP. השפות השונות יכולות לעשות דברים שונים בהרבה צורות שונות, ויש שפות אחרות כמוHTML , ו-AJAX וב-Javascript.

יש גם דברים שניתן לעשות רק בחלק מהשפות או אחת מהן. לרוב יש באתרים תכנות במספר שפות, תכנות מורכב אותו צריך על מנת לבנות יישומי רשת מורכבים
לשם כך יש לחשוב על התכנות ועל הדרך לפני שניגשים לכתיבה. אתרים אשר משרתים אפלקציה מצריכים חשיבה ותכנות מורכב.
התכנות משתנה מאתר לאתר ולכן יש צורך תמיד במציאת פתרון מתקדם לכל לקוח.

מערכת שמות מתחם – DNS

DNS הוא פרוטוקול המאפשר גישה לאתרים לפי שם, השם מתורגם באמצעות הDNS ולפי התרגום נוצרת הפנייה לכתובת ה-IP של האתר. כך שאם אתה כותב www.octopuscs.com בשורת הכתובת של הדפדפן, ה-DNS מתרגם את זה ומפנה אותך לכתובת ה-IP של האתר, במקרה זה 80.179.238.58. בעולם יש רשמי שמות מתחם שרק להם מותר למכור שמות מתחם למי שרוצה, יש חוקים ותקנות בינלאומיים לכך, בישראל יש רק חמישה רשמי שמות מתחם, והם:
Domain The Net Technologies Ltd
LiveDns Ltd
Peligon Ltd
InterSpace Ltd
Communigal Communication Ltd

רק להם מותר לרשום שם מתחם על שם אדם המבקש\קונה מהם שם מתחם. ודרך האתרים שלהם יכול כל לקוח לשנות את ההגדרות של שם המתחם שלו.

קניית שם מתחם

על מנת לרכוש שם מתחם בישראל, יש לפנות לאחת מחמש החברות שצוינו קודם לכן, המחירים לשם מתחם רגיל, כדוגמת .com או .org נעים בין 20-30 דולר לשנה, לעומתם, השמות עם הסיומות היותר מיוחדות, כדוגמת .co.il או .ru , אלה סיומות של מדינות ספציפיות (ישראל ורוסיה בהתאם) עולות יותר כאשר המחיר נע בהתאם למדינה, כך שלקנות שם מתחם עם סיומת של יפן (.jp) עולה בסביבות ה95 דולר לשנה, ואילו הישראלי עולה בערך 20 דולר לשנה. אך יש גם חברות בינלאומיות כדוגמת godaddy אצלן המחירים יכולים להיות הרבה יותר זולים, לדוגמה אצלם נעים המחירים בין 5-15 דולר לסיומת כדוגמת .com (טווח כל המחירים הוא מחודש נובמבר 2009).

מערכת ניהול תכנים – CMS

מערכת ניהול תכנים מאפשרת למעשה ללקוח,  ללא כל ידע תכנותי, לשנות את כל התכנים שברצונו, גלריות של תמונות, טקסטים, וכל דבר שעולה על הדעת.
מערכת הפתרונות, OctopusFSS, הכוללת מערכת לניהול תכנים, מספקת פתרון יעיל לניהול התכנים באתר הלקוח, וזאת בצורה פשוטה ונוחה למשתמש.
לעולם לא תצטרך לשבור את הראש בשביל לשנות כמה מילים או להעלות תמונה.

אחסון אתרים

אתר אינטרנט צריך להיות נגיש לכל גולש אינטרנט, לכן מאחסנים אתרים על שרתים, שרת בפשטות הוא מחשב מיוחד המיועד לאחסון אתרים. האחסון חשוב מאוד מסיבה אחת:

נגישות: אתר אינטרנט צריך להיות נגיש לכל אחד בכל זמן נתון, וללא תקלות. לשם כך מאחסנים אתרים במחשבים ייעודיים לכך (שרתים).

סוגי אתרים

אתר תוכן

אתרי תוכן הם אתרים בהם תוכן האתר משתנה לעיתים תכופות. מערכת ניהול התוכן שלנו מאפשרת שליטה על כל האלמנטים של התוכן והעיצוב הדינאמיים שקיימים באתר באמצעות כלי ניהול מתקדמים. פיתחנו את המערכת על מנת לענות על צרכי הלקוח שרוצה לשלוט באתרו, וזאת תוך כדי שמירת ממשק ניהול אתר פשוט וקל לתפעול.

דף אינטרנט פרסומי

דף אינטרנט פרסומי מיועד בעיקר לבעלי עסקים קטנים המעוניינים בנציגות באינטרנט אבל לא מעוניינים באתר שלם.  בדף הפרסום יש מס’ מוגבל של תמונות וטקסטים הנותנים מידע מדויק על פעילות העסק ויכולת ליצור עימו קשר.

אתר קטלוג

אתרי קטלוג הינם אתרים המיועדים להציג מספר רב של פריטים בצורת קטלוג. 
אתרים מסוג זה מיועדים בעיקר לבעלי עסקים המעוניינים להציג את מוצריהם באתר אינטרנט.

אתר מיני

מיני סייט הם אתרים ייעודיים לחשיפת מוצר חדש, תערוכה, אירועים, פעילות נוספת בעסק, בעלות מינימאלית וחשיפה מרבית תוך כדי מיתוג מקסימאלי. 

אתר תדמית

אתרי תדמית הינם אתרים אשר מיועדים לחזק מותג קיים. כמות התכנים באתרים מסוג זה היא מצומצמת יותר לעומת אתרי תוכן ויש פחות קטגוריות. רוב האתר מתמקד בהצגת המותג בצורה גרפית וממוקדת.