מדוע חשוב מי מנהל את הדומיין שלך – Domain Management

ניהול דומיין דורש מיומנות טכנית. מהגדרות DNS (איפה האתר מאוחסן) ועד לתזכורת פשוטה לשלם מדי שנה (טעות שעשויה לעלות אלפי דולרים לעסק!). ידיים לא מיומנות מובילות פעמים רבות להגדרות לא נכונות, שיגרמו לפגיעה מהותית באתר של העסק.

לנו כחברה,הרווח הישיר מניהול הדומיין הוא מזערי, בשירות שעלותו כ-75 ₪ לשנה, הרווח שלנו ושל לקוחותינו נובע מכך שאין תקלות מיותרות, נזק כספי או נזק תדמיתי הנוצר עקב ניהול לא תקין של הדומיין.

להלן פירוט שני מקרים שקרו לעסקים, שהפכו בעקבותם ללקוחות שלנו:

כיצד ניהול דומיין לקוי גרם לנזק של אלפי דולרים!

לאחרונה פנה אלינו לקוח שניהל בעצמו את הדומיין של העסק באחת מחברות רישום הדומיין המפורסמות והגדולות בעולם. הלקוח שכח לבצע רישום שנתי של הדומיין וחברת הרישום זיהתה שהדומיין שלו בעל ערך כספי רב, ורכשה את הדומיין בעצמה. כשהלקוח רצה לרכוש בחזרה את הדומיין במקום מחיר רגיל של דומיין פנוי / חידוש דומיין של כמה עשרות דולרים הוא נדרש לשלם סכום של אלפי דולרים! כל טענותיו לחברת הרישום על כך שהדומיין תואם את שמו המסחרי של העסק שלו והיה שייך לו וכן שהוא סמך על חברת הרישום בנושא וזה לא הוגן ולא מקצועי שהם יקחו ממנו את הדומיין וכעת יגבו מחיר גבוה עבורו – כל הטענות הללו עלו בתוהו, חברת הרישום לא הסכימה להחזיר לו את הדומיין, ומבחינה חוקית הייתה זכאית לכך. האתר שלו, הפנים של העסק, שבוי בידי חברת הרישום והוא התקשר אלינו אובד עצות.

המצב ברור, הלקוח נתקע בין הפטיש לסדן, בשלב זה הסברנו לו מהן האפשרויות שעומדות בפניו:

1) לרכוש דומיין חדש, זול ופנוי, שלקוחותיו הקיימים והעתידיים כלל לא מכירים אותו, שאינו משויך לחומר השיווקי שלו ולתכנית השיווק של החברה (כל החומר השיווקי שלו היה על הדומיין הקיים!)

2) לספוג את ההוצאה המיותרת, ולשלם לחברת הרישום אלפי דולרים על הדומיין הקיים.

לאחר שיקול עסקי והתייעצות, הלקוח נאלץ לבחור באופציה השניה ולשלם אלפי דולרים. דבר שהיה נמנע ממנו אם היינו מנהלים לו את הדומיין.


נזק תדמיתי חמור עקב תקלה ארוכה בתיבות מייל של העסק

במקרה אחר, לקוח שאנו מנהלים עבורו עשרות תיבות מייל ב Google Workspace, הפקיד את ניהול הדומיין בידיים אחרות ולא מקצועיות, הלקוח רכש הקמת אתר ואחסון אצל חברה אחרת, כדי להגדיר את אחסון האתר החברה שינתה הגדרות DNS בצורה כזו שנפגעו המיילים ב G Suite, הלקוח גילה זאת כמה שעות אחרי שהנזק נעשה ופנה אלינו, במענה זריז, הוא העניק לצוות המומחים שלנו גישה לניהול הדומיין ופתרנו לו את התקלה תוך ביצוע הגדרות נכון ומקצועי, גם למיילים שנפגעו וגם לאחסון האתר החדש.

אי שמישות המיילים במשך מספר שעות הסבה נזק נקודתי עסקי ותדמיתי ללקוח שאין בכוונתו לספוג בשנית.

התוצאה – שני הלקוחות הללו העבירו את הניהול הטכני של הדומיין אלינו למניעת בעיות כאלה בעתיד.

מעבר לאזכור אודות חידוש התשלום, צוות המומחים שלנו בקיא בכל ההגדרות הדרושות, יודע לנטר, ונותן מענה בזמן מהיר ובמקצועיות – שירותי מחשוב מנוהלים

העבר את הדומיין שלך לניהול ותמיכה של אוקטופוס פתרונות מחשוב, המומחים שלך לענן


אוקטופוס פתרונות מחשוב מתמחה בשירותי ענן, תיבות מייל, סינון ספאם, ייעוץ IT ותשתית מחשוב לעסקים ועוד. אנו שותף גוגל ומשווק מורשה של מיקרוסופט. מלבד זאת הצוותים שלנו מתמחים גם בתחומי DevOps והקמת מערכות ייעודיות לעסקים וארגונים. החברה פועלת מעל עשור בכל רחבי הארץ.

צור קשר עוד היום לשיחת התייעצות חינם!